Viktigt inför cupen!

Innan cupen:

Avgifterna:
Ska vara betalda 16 aug! Se Avgifter


Spelschema:
Publiceras här på webbsidan senast 3o aug på sidan Spelschema och resultat 2019
Anmälda lag kommer publiceras tidigare, när vi fått in anmälningsavgifter osv.


Inloggning för ditt anmälda lag:
Cupmates inloggningssida 
Du använder samma inloggningsuppgifter som skapades när du anmälde laget. Glömt lösenordet? ange samma mailadress som du angav vid anmälan.
Här registrerar du din laguppställning, bokar separata måltider och ändrar ditt lags kontaktuppgifter.
Som övernattande lag är det även här du anger eventuella allergier, detta görs under Spelare i cupen


Laguppställningar:
måste vara registrerade senast 3 sept via er Cupmatesida.
Ändringar i laguppställning måste meddelas sekretariatet i aktuell matchhall 15 min innan matchstart. Samtliga spelare måste stå med i protokollet. Max 20 spelare tillåtna
Läs mer på sidan Registrera laguppställningar


Klasser:
Vid för få anmälda lag i någon/några klasser förbehåller sig tävlingsledningen rätten att slå ihop klasser (med max ett års åldersskillnad).


Under cupen:

Cupincheckning:
Samtliga lag i cupen måste checka in senast 1 timme innan man spelar sin första match. Detta görs i vårt kansli i Torvalla Träningshall, Dalarövägen 66.  Denna ligger mellan simhallen, fotbollsplanen och ishallen. Tävlingskansliet öppnar fredag 6/9 klockan 15.00.
Här tilldelas även eventuella deltagarkort för lag som bokat övernattning samt måltidsbiljetter. Här tilldelas även laget sina cupvattenflaskor!
Obs! Knattecupen behöver inte checka in här utan gör detta i sin matchhall enligt den information som kommer skickas separat till knattelagen.


Boendeincheckning:
Incheckning sker direkt på boendeskolan Fredrika Bremergymnasiet, Dalarövägen 64. Detta sker från kl 17:00 på fredagen då ni även får tillgång till era klassrum. Innan dess är skolans elever kvar i skolan.
Om laget registrerat sin laguppställning senast 3/9 gäller denna även som boendeförteckning. Annars behöver en sådan fyllas i vid incheckning!
Deposition på 1000 kr kontant vid incheckning och återfås vid utcheckning.
Utcheckning sker senast söndag klockan 12.00.


Matchprotokoll:
Måste vara aktuellt inför varje match. Om laguppställning registrerats korrekt på webben senast 3/9 kommer färdiga matchprotokoll finnas i hallen. Om ingen sådan laguppställning finns inlagd måste denna fyllas i manuellt i hallen inför varje match, och vara färdigt i sekretariatet senast 15 min innan match!
Båda lagen ska alltså ha kontrollerat sitt matchprotkoll och laguppställning samt gjort eventuella ändringar senast 15 min innan match.

I slutspelet reserverar sig arrangörerna för att lagen kan behöva fylla i matchprotokoll med laguppställning även om sådan registrerats i förväg.


Uppvärmning:
Egna uppvärmningsbollar tas med av samtliga lag! Uppvärmning på plan är tillåtet om spelschemat tillåter. Matcherna startar alltid på utsatt tid om det inte är förseningar.


Måltider:
För boende lag med deltagarkort ingår middag fredag – lunch söndag. Plats och tid hittar ni på sidan Boende och mat
För lag utan deltagarkort går det utmärkt att boka separata måltider för priset 79 kr per måltid. Detta måste göras senast 30 aug och görs inne i Cupmate med ditt lags inloggning!


Kansli:
Alla tävlingsfrågor under cupen hänvisas till vårt kombinerade tävlings- och informationskansli i Torvalla träningshall. Kansliet har öppet från fredag kl 15 till dagens sista match. Lördag och söndag öppnar vi kl 07.30 och har öppet så länge det pågår matcher.
Telefonnummer till tävlingskansliet hittar ni under Kontakta oss


Garanterat antal matcher:
Klasserna som ej har slutspel (F/P08 och senare) är garanterade fem matcher. Övriga klasser har slutspel och garanteras minst fyra matcher.
Undantag kan ske om något lag lämnar w.o efter att lottningen är gjord.


Medaljer och bucklor:
I slutspelsklasser tilldelas alla finallag varsin buckla + medaljer.
I klasser utan slutspel tilldelas alla varsin medalj. Dessa ges till den ledare som checkar in laget.


Avhopp:
Anmälan är bindande efter stängd anmälningsperiod.
Ingen avgift återbetalas då lottning påbörjats.


Eventhallen i Torvalla:
Under cuphelgen kommer en särskild hall i Torvalla Sporthall (B-hallen, precis intill A-hallen) att vara vikt för roliga aktiviteter under cupen under lördagen och söndagen!
Här kan spelare och syskon utmana varandra i speedshooting, sumobrottas i dräkter, köpa lotter, ansiktsmålas, delta i tipspromenad och annat skoj!
Under helgen kommer även kompisen Leo från Leos lekland på besök! Håll utkik på våra sociala medier för uppdateringar under cuphelgen.
Här träffar ni även våra utställare som visar klubbor, kläder, m.m.!
Värt ett besök!


Sociala medier:
Ni följer väl oss redan på Facebook och Instagram?? Här uppdateras hela helgen, även innan och efter cupen…
Facebook: @stockholmfloorballcup
Instagram: @stockholmfloorballcup
Hashtags: #SFBC19 och #stockholmfloorballcup


Instagramtävling:
Under cuphelgen pågår en fototävling med fint 1:a pris!
I varje hall finns en sponsorvägg där bästa selfie taggad med @stockholmfloorballcup,  #sfbc19 och #stockholmfloorballcup belönas med fint pris. Alla taggade bidrag deltar i utlottningen!


Tävlingsregler – Stockholm Floorball Cup!

Speltid:
Samtliga matcher spelas 2 x 15 minuter (även slutspelet), effektiv tid sista minuten i andra perioden, tre minuters paus mellan perioderna.
Timeout är tillåtet.


Tabellplacering:
Vi följer Svenska innebandyförbundets tävlingsregler för turnering. Placeringen avgörs enligt nedan för att särskilja de placeringar som behövs:
1. Placering avgörs genom antal poäng i aktuell grupp.
2. Vid lika poäng avgörs placering genom inbördes möte/n, det vill säga att en ny tabell räknas fram med berörda lag, vilket avgörs genom antal poäng.
3. Vid lika poäng avgörs placering genom inbördes målskillnad, det vill säga skillnaden mellan antalet gjorda och insläppta mål. Är målskillnaden lika placeras det lag främst som har gjort flest inbördes mål.
4. Är lagen trots detta lika avgörs placering genom total målskillnad där alla resultat i gruppen räknas. Är målskillnaden lika placeras det lag främst som totalt har gjort flest mål i gruppen.
5. Är lagen trots detta lika placeras det lag främst som har minst antal utvisningsminuter i gruppen.
6. Är lagen trots detta lika sker lottning mellan de lag som ej kunnat särskiljas.


Slutspelsmatcherna:
Följande gäller vid oavgjort resultat efter spelade 2 x 15 min:
1. Sudden death 5 min, utan effektiv tid.
2. Fem straffar/lag av olika spelare.
3. En straff/lag tills avgörande. Tillåtet att återanvända spelare från de fem första men inte för fler straffar än en.

OBS! I slutspelet kan ingen hänsyn tas till om ett lag är anmält i flera olika klasser när det gäller speltider/arenor.


Åldersdispens:
Generell dispens för överåriga spelare ges till max 2 spelare per lag och som är max 1 år äldre än aktuell spelklass. Dessa spelare får ej delta även i egen åldersklass vid fler anmälda lag i cupen.
Spelare och födelseår registreras innan cupen via lagets laguppställning i Cupmate.
Det är tillåtet att ha fler överåriga i samma cuplag, men generell dispens tillåter endast att 2 får deltaga i samma match, det är däremot tillåtet att växla överåriga registrerade spelare mellan helt olika matcher i samma lag bara det framgår av protokollet = stryk de spelare som ej deltar inför varje match.
Samma spelare får inte delta i fler lag i samma åldersklass under cupen.
Övriga dispenser bedöms och beviljas /avslås av cupledningen, tydlig motivering är ett krav. Vårt mål är en rättvis cup. Se under Kontakta oss.


Sanktion:
Cupen är sanktionerad av Stockholms Innebandyförbund.


Protester:
skall vara tävlingskommittén skriftligen tillhanda senast 30 minuter efter spelad match och alltid åtföljas av fastslagen protestavgift (2.000 kronor). Avgift återbetalas endast om protesten går igenom. Kontakta kansliet.

Comments are closed.